miercuri, 27 august 2014

Psihologia culorilor din logo

Toti stim ce este Coca-cola, o firma ce produce o bine cunoscuta bautura carbogazoasa in competitie stransa cu Pepsi. Nu discutam de preferintele noastre cand vine vorba de cele doua, ci despre logo-urile acestora. Evident Coca-cola castiga competitia cand discutam despre logo pentru ca  au o strategie de marketing feroce, dar motivul este “The colors, man, the colors” (am auzit-o intr-un film cu hipioti, dar se potriveste de minune).
Exista o psihologie in spatele acestor culori, in modul in care publicul le percepe in designul unui logo. Deci, am sa va dau cateva exemple de logo-uri si am sa va explic in ce mod este folosita aceasta psihologie a logourilor.5 culori ce iti scot logoul in evidenta

1.Rosu – ca cel din Red Bull

Te face sa te simti mai energic doar cand te uiti la el, dar in acelasi timp iti transmite ideea logoului. Doi tauri ciocninduse – poate cineva sa spune care “castiga”? Design-ul este relativ simplu, dar publicul va observa o imagine intensa, feroce.

Ce transmite culoarea rosie folosita in lgouri:
  • Intensitate
  • Sange si Razboi
  • Agresivitate
  • Indrazneala
  • Actiune si aventura
  • Pericol
  • Pasiune
  • Energie

2.Galben – ca cel din McDonalds

Servind miliarde si miliarde de oameni anual, este evident ca cineva il iubeste (“I’m lovin’ it”). Regele fast food-urilor, ce poate fi gasit in peste jumatate din tarile intregii lumi, iar logoul este galben (unii ar spune auriu, eu prefer sa raman la galben) format dintr-o litera “M”.



Ce vad oamenii cand folosesti o culoare positiva din spectru, precum galbenul?
  • Bucurie
  • Curiozitate
  • Veselie, sentiment de binedispunere
  • Aceasta culoare are un caracter jucaus
  • Pozitivism
  • Rasarit
  • Caldura

3.Verde – Ca cel din Animal Planet

Chiar si fara elefantul din logoul precedent Animal Planet a folosit culoarea verde intr-un mod genial pentru a transforma un brand relativ nou intr-un clasic. Companiile ecologiste folosesc foarte mult verde in logo-uri (asa si trebuie), dar Animal Planet foloseste o tehnica deosebita.

Iata ce emotii pozitive transmite culoarea verde folosita in logo:
  • Eco-Friendly
  • Liniste
  • Te duce cu gandul la natura
  • Sanatate
  • Bani
  • Prospetime

4.Negru – ca cel din NHL

Chiar daca acesta nu este atat de popular sau cunoscut (cel putin la noi in Romania), logoul lor este considerat a fi un exemplu important. Folosirea negrului emana putere si indrazneala.

Daca te-ai hotarat sa faci un logo negru, iata ceparere vor avea clientii dupa ce il vor vedea:
  • Indrazneala
  • Autoritate
  • Infatisare clasica
  • Traditie
  • Mister
  • Distinctiv
  • Formalitate

5.Mov – Ca cel din Hallmark

Mov, de obicei are o conotatie negativa in randul brandurilor noi ce cauta un logo sa le reprezinte, dar publicul vede cu ochi buni aceasta culoare. Dupa cum ne arata si Hallmark, movul poate fii foarte roial.

Cum iti face aceasta logoul sa para:
  • Sofisticat
  • Roial, regal
  • Ceremonios
  • Costisitor, scump
  • Nobil
  • Corect, drept
  • Misterios
Cand faci un logo pentru site-ul sau pentru firma ta, dar si cand faci un logo pentru un client sau pentru un prieten aduti aminte ce reprezinta fiecare culoare. Este important sa gasesti o schema ce reprezinta brand-ul respectiv, o schema a culorilor ce comunica atat cu clientii cat si cu personalul site-ului sau companiei pentru care faci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu